یزدفردا "طنز اجتماعی "اكنون كه در اين برهه حساس خوشبختانه با رفاقت و همدلي مجلس و دولت مشكلات مردم در حال سپرده شدن به زباله دان تاريخ مي‌باشد.
 لايحه و بحث شيرين «ازدواج موقت» در مجلس مطرح گشته، البته دعا كنيد دولت قهر نكند و «لايحه را» پس نگيرد ويا فرداي تصويب لايحه عده‌اي با تظاهرات جلوي مجلس آن را «كان لم يكن» نكنند و يا پس از تصويب رييس الوزرا آن را امضاء نمايد و بدان توجهي كند قرار است خيلي اتفاقات ميمون بيفتد و بزودي مرحله اول اجراي لايحه عادلانه و صدور مجوز ازدواج موقت اعلام گردد. زبان دراز كه با شنيدن اين خبر پيشاپيش فيلش ياد هندوستان كرده بود به دور از چشم عيالات متحده، سركار خانم و مستعمرات وابسته « فرزندان و مادر زن» كتاب معرفه الرجال را تورق فرموده و قرار است قسمتي را هم براي شما نقل كند. اما آقايان محترم مراقب باشند با رعايت نكات حفاظتي و با سر گذاردن كلاه ايمني بدون لبخند و يا . . . مطالعه فرمايند گرچه كه عده‌اي گفته اند« وصف العيش نصف العيش» اما عاقبت همگي مان بخير بادا.

- ازدواج«موّبد» «دائمي» نوعي ازدواج است كه از خوردن شيريني «قبلت» از دست عاقد شروع و تا نوشيدن شربت« فرّقت» به دست حضرت عزرائيل (ع) ادامه دارد و مردان افتخار دارند در طول اين مدت يوغ بندگي را برگردن انداخته و جيك هم نزنند. البته اين ازدواج زير مجموعه هايي دارد كه در پي ذكر خواهد شد.
-ازدواج«ملون» «رنگارنگ» كه مخصوص مردان ثروتمند، آن هم از نوع بي دردشان اما خوش اشتها و تنوع طلب مي‌باشد كه از سياه پوستان آفريقا، سرخ پوستان آمريكا، زردپوستان آسيا و سفيدپوستان اروپا زني انتخاب مي‌كنند و بدون تبعيض نژادي روزگار به خوشي مي‌گذرانند.
-ازدواج «مكسّر» «شكسته» آن مخصوص آقايان و خانم هايي است كه دائماً سخن ازكلمه قبيح«طلاق» مهرم حلال «جانم آزاد» به ميان مي‌آورند و هر روز گويا در مقابل محضر منتظر شاهدان طلاق هستند.
-ازدواج «معسل» «چون عسل» كه نوع مستقلي نيست بلكه زير مجموعه ازدواج موبد بوده و معمولاً شامل اوايل و دوران آغازين امراست و هنوز به مرحله تحمل فشار زندگي و عيان شدن چهره واقعي طرفين نرسيده و طرفين همديگر را عزيزم، عسلم و . . . خطاب مي‌كنند.
-ازدواج «مجدد» «دوباره» معمولاً شامل آن دسته‌اي است كه شايد از سلامت عقل بي بهره‌اند و مربوط به مرداني است كه از دست زن اول جان سالم به در برده ولي دوباره عنان اختيار را به دست نفس سركش مي‌دهند و تن به ازدواج مي‌دهند.
زبان دراز خود را آماده مي‌كرد كه چند نوع ديگر از اقسام ازدواج را توضيح دهد و يادي از آقا داماد هايي كند كه به دنبال پول، پله و پانسيون شدن در كنار پدر زن عزيز جا خوش مي‌كنند تا به خيال خودشان رفاه ابدي يابند و در اين انديشه سرخُوش از عيش دوستان داشتم مطالب را براي خوانندگان قلمي مي‌كردم . . . سرتان سلامت. فرياد گوش آشنا و جگرخراشي رشته قلم را همراه با بند دل پاره كرد كه با داد و فرياد مي‌فرمودند . . . زبان دراز دوباره سرگرم قلم و كاغذ شدي برو رخت‌ها را كه شسته‌اي پهن كن، ظرف‌هاي اندرون ظرف شويي تو را چشم به راه است و هنوز گرد و خاك اسباب و لوازم خانه را پاك نكرده‌اي و . . .

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا